Láska s exotickým jménem Djeco!


Vracím se do dětských let! O tom není pochyb. Ne proto, že maluji a kreslím, to ne. Vybarvování omalovánek je regulérní dospěláckej koníček, za který se doufám, ani trošku nestydíte! Vracím se do dětských let proto, protože šmejdím po eshopech pro dětičky. A hledám pastelky. Věřte tomu nebo ne, ale i v sekci pro děti se dá objevit spoustu pokladů, o které bychom my dospěláci přišli. A to nemůžu dopustit! Nenecháme se přece diskriminovat jen proto, že si na svoji školní aktovku už ani nepamatujeme :))) Chceme taky kjášný paštelky!

Děti nemám, takže do obchodů pro děti nechodím cíleně. Juknu, co nabízejí a odfičím nebo se pozdržím. Když jsem poprvé vlezla do Agátina světa, hned se mi tam zalíbilo. Má pastelková tykadélka vyhlásila poplach a už jsem byla nasáčkovaná v sekci výtvarných potřeb. Tady milují Mapedky! Já miluju Mapedky. Už po prvním juknutí mi bylo jasné, že u Agátky se mi bude líbit.

Když můj zrak spočinul na modré krabičce pastelek, o jejichž existenci jsem doposud neměla ani tušení, bylo vymalováno. Ale to nejspíš znáte. Začnou se vám klepat kolena, tep se zrychluje, dech se krátí, srdce buší o sto šest. Ne neleze na mě infarkt, ani nezažívám chvilku jak vyšitou z Harlequinky. I když vlastě jo. Přichází touha… smysly se otupují … tělo jedná samo od sebe…a krabička končí v nákupním košíku. To se nedá zastavit! Druhý den roztřesenou rukou otevírám balíček a jak měsíček na hnoji, se culím na pastelky Djeco. Pak stačí čmárnout a zamilovanost přechází v lásku. Ale pojďme to vzít hezky od začátku.

První krůčky k lásce


Francouzskou značku Djeco shodou okolností poznávám o několik dní dříve. A kde jinde, než na jednom z našich vílích eshopů. Na Krajině omalovánek. Jakmile tam na mě vykoukly třpytivé fixy, nedalo se jinak. Cokoliv se třpytí a leskne, to nutně potřebuji! Nekoukám napravo ani nalevo a chramstnu po nich. Až doma zjišťuji, že právě poznávám nejen nový produkt, ale i značku.

Djeco Glitter Marker v sobě ukrývají šest fixů zlaté, stříbrné, červené, modré, fialové a zelené barvy. Fixa je průhledná, takže je hezky vidět kolik barvičky se v ní ukrývá. To oceňuji, protože pak alespoň nezpanikařím, až mi dopíše. Budu na to připravená! Teď už stačí jen protřepat, párkrát o papír stlačit hrot, aby se fixa rozepsala, a můžu začít malovat. Jsem napnutá jak struna.

Přiznám, trošku se bojím, protože fixy jsou označovány jako dětské. Stačí ovšem pár tahů a je mi jasné, že držím skvost. Takhle napěchovanou barvu třpytkami jsem snad zatím zažila pouze u Wink of Stella!

Jako pardon, ale jestli jste jen trochu straka, tak třpytivé fixy Djeco nutně potřebujete. Kreslí totiž naprosto pohodlně a úžasně. Klasický fixový hrot znáte, tak se ani nemusíte obávat, že byste se museli učit nějakým novým dovednostem.

A láska se potvrzuje!


A už jsme u výše zmíněné Agátky a pastelek. Po mém neutuchajícím nadšení z třpytivých fixů je prostě nutné ty pastelky vyzkoušet. Agátin svět je nabízí ve dvou velikostech. 12 a 24 kusů. Nebudu troškařit a beru ty větší. Chvíli dumám i nad akvarelovými a metalickými. Ale u dumání končím, protože ta moje peněženka přece jen není bezedná :)))

A jde se testovat.

Pastelky přišly v papírové krabičce, uhnízděné na plastovém platíčku. Klasika. Jsou kulaté, přesně tak, jak to mám ráda. To mají holky hned bodík k dobru.

Líbí se mi i designově. Tělo v přírodním dřevěném odstínu je lakované a zakončené barevným koncem odpovídajícím odstínu tuhy. Na sobě mají akorát bílý nápis Djeco. Hravými písmenky, tak aby se líbily dětem. Mimochodem líbí se i mě a moc. Jednoduché a zároveň veselé na pohled.

24 pastelek pokryje v pohodě celou barevnou škálu, kterou potřebuji na vybarvení obrázku. Takže neváhám a jdu kreslit. Pastelka se v ruce drží hezky, je lehká a i když lakovaná, tak neklouže.

Zato tuha klouže po papíru jako máslíčko. Pastelka je krásně měkká a stačí dotyk a zanechává sytý odstín. Konzistencí mi pastelka přijde lehounce voskovitá a možná i proto se hůř snáší s leštěným, hladkým povrchem, ale ne zas tak moc, aby i tady nekreslila dobře. Na větším pozadí pátrám po viditelných tazích, ale žádné nenacházím. Ani, tvrdé kaolinové kamínky v tuze. A to je přece super zpráva!

A co stínování a míchání? Bez problémů, ba co víc, Djeco se dají skvěle vrstvit. No kdo to kdy slyšel, aby se školní pastelka pro děti dala vrstvit! Ale je to tak. Jsem překvapená a zamilovaná. Už zas, ale co nadělám. Jedno vím jistě, že kdyby někdy Djeco vyrobilo 120 odstínovou řadu, budu čekat první ve frontě, abych ji urvala. No jo, jsem hamoun. Jedináček, tak co byste ode mě chtěli jiného :)))

Protože máte rádi různá přirovnání, pátrám ve své mysli a napadá mne Crayola nebo Giotto Stilnovo. Nevím proč, ale vybaví se mi tyto pastelky, že by klíďo píďo mohly být vzdálené Djeco sestřenice.

Tak a teď už jen vyhrát v loterii a běžím na Agátin svět pro ty akvarelky a metalky. Nebo na Krajinu omalovánek pro metalické fixy. Ale to se asi nestane. Protože ze zásady nevsázím, přijde mi to škoda peněz, to si radši budu šetřit, abych zase někdy, někde vyšťourala super pastelky, které si zaslouží více pozornosti. Tak, jako Djeco!

Komentáře