Ošklivé a přece krásné pastelky




I když mám pastelek miliony, stejně mě občas přepadne touha svou sbírku rozšířit o nějaké nové krásky. Zajímá mě, jak které pastelky kreslí a navíc každý výrobce má o špetičku jiné odstíny. Takže důvod k nákupu je vlastně jasný. Vůbec nehamouním, jen jsem zvídavé děvče :)))) Naštěstí vím, že v tom nejsem sama, takových zvědavek a zvědavců je nás víc.

Při jednom šmejdění po obchodech s výtvarnými potřebami jsem narazila na pastelky, které jsem do té doby nikdy neviděla. 24 kusová sada za méně než 200 korun a na krabičce slib o intenzitě barev. To rozhodlo a pastelky putovaly do košíku. A z košíku ke mně domů.

GIOTTO STILNOVO


Školní italské pastelky se u nás prodávají v 12, 24 a 36 kusových sadách. Ve variantě obyčejné a akvarelové. Já si vybrala tu první, obyčejnou, nerozmývací.

A tak mi doma přistává papírová krabička a v ní fungl nové pastelky, na které jsem teda hodně zvědavá. Po vyndání pastelek musí konstatovat, že designově jsou to nejošklivější pastelky, jaké mám. Toto je ovšem čistě subjektivní dojem. Na první pohled mi totiž Giotto Stilnovo vzhledově připomínají Noris Colour. A vůči těm mám dost averzi.

Pastelky jsou šestihranné, celobarevné s bílostříbrnými hranami. Na těle mají vyražen název firmy a z druhé strany světlý štítek pro napsání jména. Což je u školních pastelek vždycky praktické.

Tak jo, prominu jim design, který prostě není podle mého gusta, a jdu testovat. Nevím přesně, jaká mám očekávání, ale spíš žádná, než velká. Nejvíc jsem zvědavá na tu slibovanou intenzitu pigmentu.

Kreslení s pastelkami Giotto Stilnovo


Pastelka je v ruce příjemná, drží se lehce a neklouže. První čmárnutí … a … A dobrý! Pastelky vážně kreslí hezky barevně. Za pigmentaci dávám výbornou.

A vrhám se na první obrázek. Kreslí se vážně dobře. Pastelka příjemně klouže po papíře, není ani příliš měkká, ani příliš tvrdá. Zbytečně nepráší, takže nehrozí, že bych si obrázek rukou pomatlala.

A protože jsem z prvního kreslení nadšená, beru pastelky do ruky stále častěji. Zjišťuji, že líp si rozumí s papírem alespoň lehoučce strukturovaným, než s tím úplně hladkým „leštěným“. Na hladkém občas zanechávají viditelné tahy, ale naštěstí takový papír je v minimu omalovánek.

Pastelky jdou po ořezání perfektně využít na drobné plošky a poté, co se špička okreslí, tak s nimi jde i skvěle vybarvovat větší plocha, jako například pozadí. Barvičky se krásně vrství, příjemně se mezi sebou prolínají a tak stínování a kreslení různých efektů nepředstavuje žádný problém.

Musím říct, že Giotto Stilnovo jsou pro mě velmi milým překvapením. Pastelky využívám hodně často a už teď vím, že až tyto dokreslím, pořídím novou sadu. Tentokrát tu větší a možná do košíku přihodím i jejich akvarelové sestřičky.

Takže jestli hledáte fajnové pastelky, za rozumnou cenu, omrkněte je. Za sebe můžu s klidným svědomím vřele doporučit.

Komentáře