Dopisy Ježíškovi od ... Dany, Hanky, Aleny a Markéty

Dana


Milý Ježíšku,

letos jsem ti už malý dopisek psala, tak se snad nebudeš zlobit, že píšu ještě tento. Jedna hodná pastelka co ti dělá sekretářku, přišla s úžasným nápadem. Vím, že toho máš hodně, a že ke mně už posílaš dárečky prostřednictvím rodičů a toho nejbáječnějšího chlapa, ale je krásné se svými sny a tajnými přání podělit se stejně naladěnými lidmi, kteří v pastelce jsou :) Vím že ty nedůležitější dárečky už mám, báječného chlapa, krásného šikovného chlapečka a druhého kulihráška v bříšku.

Moje přání týkající se pastelek, jsou jednoduchá, jedny krásné už mi pošleš po mamince. Ale kdybyFaberky.
Foto: Radostpromaminku.cz
se ti chtělo a nějaké ti zbyly tak jako další by se mi líbily
Nebo pár kusovek polychromos nebo derwent inktense  na vyzkoušení.
Popřípadě by se mi líbil zajíček co je schovává Zdenička :)

Co se omalovánek týče, nějaké mi vybere drahá polovička. Ale jak bylo řečeno, omalovánek není nikdy dost :) Líbily by se mi mašinky nebo dracikvětinky nebo spojovačky

Co se přání mimo svět pastelek týká

Líbila by se mi další knížka z prostředí Malazu  a pro přítele. Pro mého drobečka nějaký malinký batůžek. Jen nevím jaký přesně, všechny mi přijdou neúměrně drahé a šít neumím :(

A pak samozřejmě to nejdůležitější zdraví pro celou rodinu a všechny pastelky a pasteláky :) a jestli můžu trochu sobecky poprosit, ať nám to v únoru zase dobře a rychle dopadne, abychom ti příští rok mohli psát už čtyři :).

Moc děkuji Ježíšku, za to že jsi a že každý rok přinášíš radost nejen těm nejmenším, ale i nám dospělým dokážeš vykouzlit na rtech úsměv, když se rozzáří očička obdarovaného.

Tvoje Dana

Milý Ježíšku , dovol mi se přimluvit i za Danušku, celý rok byla moc hodná a splnit jí nějaké její přáníčko, bys rozhodně měl. Stejně jako udělat výjimku a navštívit Dančinu rodinu nejen o Vánocích, ale i v únoru. M

Hanka



Milý Ježíšku,

vánoční čas mám velmi ráda, ale ne kvůli dárkům, ale díky neuvěřitelné atmosféře, která v tomto období panuje. Dárky jsou vedlejší, důležitější jsou jiné věci... však to určitě znáš. Přesto jsem se rozhodla, že Ti také napíši pár svých vysněných věcí, které bych si přála najít pod stromečkem. Je jasné, že většina z nich se bude týkat mého nejnovějšího koníčku, a to omalovánek :-) takže pojďme na to:

Jelikož pastelek ani jiných „serepetiček“ zatím moc nemám, byl výběr 5 pastelkových přání poměrně snadný :-) Přála bych si vyzkoušet všemi tolik vychvalované akvarelové pastelky Derwent Inktense a také umělecké pastelky FC Polychromos. Zjistila jsem, že mi vyhovuje mít spíš méně barev, takže mi bude stačit i menší sada :-) Dále mi v mé skromné sbírce chybí nějaké linery a křídy. Z široké nabídky bych nejspíš zvolila linery Staedtler a pastely Mungyo. Také postrádám zázračný popisovač jménem Posca, abych mohla své obrázky vylepšit o hvězdičky a jiné malůvky :-) Tolik k pastelkám...

Foto: megaknihy.cz
No s 5 omalovánkovými přáními to bude poměrně horší. Ne že bych měla tolik omalovánek, ale spíš mi chybí potřebný čas na jejich vybarvování a navíc jsem také dost vybíravá :-) což může být na jednu stranu dobře, jelikož za ně aspoň neutratím tolik peněz :-D Chtěla bych mít ve své sbírce taky nějakou omalovánku s pevnými deskami – volila bych buď Čarovné lahodnosti, Blomster Mandala či Dagdrömmar. Ale aby Tě při pohledu na cenu neranila mrtvice, tak mám i skromnější přání – líbí se mi omalovánky menšího formátu, což splňuje Tropický ráj. V mém hledáčku jsou i Uklidňující omalovánky pro dospělé: Vykreslete se z chaosu – už ten název mluví za vše :-)

A už zbývá pouze poslední kategorie, a to 5 ostatních přání. Pokud to nebude vadit a neporuším nějaké pravidlo :-), tak bych ráda zůstala u malovacího náčiní. Ještě mi totiž chybí zázrak jménem minerální líh a taky by se mi hodilo nějaké pořádné ořezávátko – líbí se mi T`GAAL, protože má možnost volby špičky. Ale abych se z toho malování nezbláznila, tak bych si mohla přečíst i nějakou dobrou knížku. Zaujala mě trilogie Milénium od Stiega Larssona. Jinak jako každá žena nepohrdnu nějakou kosmetikou :-) Potěsí mě prostě každá maličkost... hlavně když je darovaná z lásky. No a mé poslední přání má asi každý z nás – přála bych si být konečně zdravá...

Vím, že jsem tak moc hodná nebyla, abych si zasloužila všechna svá vytoužená a mnohdy nereálná přání :-) ale je fajn snít a když to jde, tak si občas něco z toho i splnit.

Měj se hezky,

zdraví Tě Hanka

Milý Ježíšku, ty moc dobře víš, že, co Pastelka, to hodná holka. Proto něvěř Haničce, že trošku zlobila. To jen její vrozená skromnost jí našeptává nepřiznat, že byla nejen moc hodná, ale i milá a laskavá k ostatním. Proto na ní mysli a koukej se pochlapit alespoň s jedním splněným přáníčkem. M.

Alena


Drahý Ježíšku.

Hodně jsem viděla, jak ti lidičky píší a hodně jsem nad tím také přemýšlela. Původně jsem neměla v plánu ti psát. Jsem celkem spokojená se svým životem i tím, co v něm mám k dispozici a tak jsem chtěla nechat prostor těm, kteří potřebují tu kapku radosti, kterou jim můžeš dát.

Ale dnešní den mi ukázal, že přeci jen existuje něco, co bych si mohla přát.

Paradoxně pro mě bude složité vybrat oněch 5 pastelkových a 5 omalovákových přání, protože mi jde hlavně o těch posledních 5 - spontáních. Ale nějak to zkusím.

Takže, co tu máme. Pastelková přání. Pastelek mám spoustu, ale vždycky se dá něco najít, že? Normálně bych se v tom asi tolik nehrabala, protože své zásoby mám ráda a jsem s nimi spokojená. I tak se najdou věci, které bych ráda vyzkoušela.

  • Tak například jsou to akvarelové barvy KURETAKE GANSAI TAMBI 36ks
  • Pak mě láká vyzkoušet si fixy Chameleon.
  • Na doporučení zahraniční kreslířky pak postupně sbírám odstíny Prašných kříd v tužce GIOCONDA, především přírodní odstíny na kresbu zvířat.

Nu a teď už začíná jít do tuhého, protože už opravdu přestávám mít představu, co dál. Už ty první tři byly náročné, ale co teď?

  • Takže něco, co nepotřebuju, ale též bych ráda vyzkoušela - gumu na baterie od DERWENT.
  • A poslední? Uf uf uf... Co třeba nějaký kvalitnější papíry na obrázky?

Vše můžeš najít v tom příjemném obchůdku Radost pro maminku :)

Tak, první sérii přání po usilovném přemýšlení máme za sebou. Opravdu to bylo těžké, protože jsem se svou zásobou kreslících potřeb spokojená. Většinou mě ke kupování nového opravdu táhne jen chuť vyzkoušet si nové věci a jen díky tomu je těch prvních pět bodů splněno :)

Tak se podíváme na dalších pět - omalovánkových.
Foto: Radostpromaminku.cz

Abych se přiznala, tak mi paradoxně omalovánky příliš nejdou. Už od malička kreslím sama a baví mě to mnohem víc. Ale i tak jsou omalovánky, které mě zaručeně chytí a to jsou mandaly :)

Nemám žádné přesně vyhlédnuté, ale je pár takových, které se mi líbí. Většinou jen díky tomu úžasnému kolektivu u pastelek a omalovánek na facebooku, takže se omlouvám, že přesně nevím od koho omalovánky jsou nebo kde je sehnat.

Takže, určitě se mi zalíbily omalovánky na téma Supernatural (Lovci duchů), Terry Prachet - Zeměplocha a Pán Prstenů. Do počtu pěti omalovánkových přání bychom mohli dokončit Etnomalovánky a pak nějaká ta mandala.

A teď bychom mohli konečně přejít k bodu, který mě přiměl k napsání tohoto dopisu.

Vím, že to jsou nejspíš marná přání, ale právě o tahle mi jde nejvíc. Kdyby se povedly, měla bych radost, protože mě a druhým (především druhým) ubližuje aktuální situace nejvíc.

Mě by klidně mohl vzít čert. Naučila jsem se žít v "bahně" na dně a pomáhat vzhůru těm, na kterých mi záleží. Právě pro ně bych chtěla využít těchto pět přání.

Jako první je kapku sobečtější faktor, zčásti pro mě, zčásti pro mého muže - Přála bych si, aby naše okolí konečně otevřelo oči a všímalo si, co se děje. Aby konečně pochopili, že se o téměř nemohoucího, přes 90let starého dědu nemůže starat jen jeden člověk, který má dvě děti (z toho jedno je čerstvé miminko) a práci, do které dojíždí 1,5 hodiny. Aby si konečně vlastní syn dědy uvědomil, že když je sám v důchodu, má víc času a mohl by se konečně otci věnovat - a ušetřit tak čas vnukovi s vlastní rodinou. Aby konečně přestali všichni používat onu začarovanou větu "Měl bys mu být vděčný", protože on už si to tou péčí dávno odpracoval a aktuálně mu to vše jen ničí nervy. Zkrátka, Ježíšku, přála bych si, aby můj manžel přestal mít tolik zbytečného stresu a lítání, aby se konečně zapojovali i druzí.

Jako druhé bych si přála pro švagrovou - aby její dvě dcery konečně přestaly tak často marodit. Užili si toho hodně, mají lehkou alergii na sluníčko a mladší měla i alergii na kravské mléko. Švagrová má od druhého těhotenství ekzémy a trápí ji dost v práci. Tenhle maličký bod - zdravé holky - by ji hodně potěšil a ušetřil. A její radost by udělala radost i mě.

Třetí přání bych volila pro tchána. Ještě ho čekají 2 náročné roky do důchodu, kdy ho v práci ždímají na krev. Díky práci má špatné ruce a kůži tenkou jako papír. Bojí se vzít své čerstvé vnouče do rukou, aby ho neupustil. S rukama musí na operaci. Proto bych si pro něj přála, aby operace dopadla dobře (je tam riziko 50/50) a aby mu ten čas do důchodu uběhl co nejrychleji a s co nejmenšími potížemi.

Čtvrté přání by bylo pro mou maminku. Pracuje u pošty, jako doručovatelka na vesnici. Pravidelně je ale tou poslední, kterou vedení řeší. Takže teď má od prosince jezdit sama, ač je její úsek dělán pro dvě doručovatelky. A nikdo neví, kdy si bude moci zaučit novou kolegyni a jestli tam vůbec vydrží. Přála bych si, aby našla co nejdřív někoho, kdo bude povahově fajn a vydrží tam s ní.

Co se pátého přání týká, tam váhám. Na jednu stranu bych si přála zdraví pro své děti, ale pro jejich zdraví už já sama dělám maximum, které v dnešní době je možné. Tam už to nejspíš lepší nebude. Takže bych ráda spíše upřednostnila všechny hodné lidičky na tomhle světě, aby i oni poznali štěstí a radost. Protože bez toho se dnes nedá žít a každý si zaslouží nějakou tu kapičku štěstí a radosti, která prozáří jeho dny a ukáže mu, že přeci jen může být lépe. Snad tedy aspoň tohle poslední přání z těch spontáních je splnitelné :)

Drahý Ježíšku...

Moc ti děkuji za pozornost, kterou věnuješ jednomu bláhovému seznamu přání.

Děkuji ti za každou osůbku, které splníš aspoň jedno přání a za tu radost, kterou tím děláš.

Alena

Milý Ježíšku. Tento hluboce upřímný a emotivní seznam přáníček zanechal stopu smutku v mém srdci. Proto tě tentokrát prosí. Až budeš nejhodnější Alence vybírat přání, které jí splníš, zaměře se především na těch pět posledních. A pokud možno, pokus se splnit všechna. Děkuji ti. M. 

Markéta



Milý Ježíšku,

jsi jiný než všichni ostatní, pocházíš z omalovánkového a pastelkového nebe a proto mi je velkou ctí a je to pro mne čest Ti psát a prosit Tě o splnění mých tajných snů a přání. Vybarvování omalovánek mně moc baví a dokáže mi odbourat stres a dát mi pocit blaha na srdci i na duši.Díky Tobě se mi teď může splnit vysněné rozšíření mého domácího omalovánkového a pastelkového ateliérku, za což Ti předem moc děkuji.Vím, že mám přání opravdu hodně (je to uplně celý seznam co bych si přála doma do konce života mít :-) ) a ty nejsi milionový Ježíšek, ale budu ráda, když alspoň něco málo z mých přání splníš - budou to pak mé nejkrásnější Vánoce.

Moc bych si přála z pastelek a příslušenství:
Foto: Radostpromaminku.cz
  • Umělecké pastelky FC Polychromos 60ks
  • Akvarelové pastelky Progresso 36ks
  • Pastelky Jolly Neon 8ks
  • Pastelky KIN Polycolor 72ks
  • Sadu minerálního lihu s příslušenstvím
  • Ořezávátko s frézkou
  • Guma na baterky
  • Bíla a zlatá Posca
Omalovánky:
  • Crazy Drawings 2
  • Kerbyho Říše Snů
  • Romantic Country
  • Hanna Karlzon-Sommarnatt
  • Tropical Paradise
  • Johanna´s Christmas
Děkuji Ti za cokoliv z mého seznamu :) a také Ti děkuji, že jsem Ti mohla napsat, bylo velmi příjemné mít konečně na papíru uplně všechny mé omalovánkové a pastelkové přání a sny.

Už Teď se moc těším, jaký dáreček od Tebe rozbalím pod stromečkem. S láskou Markéta

Milý Ježíšku, udělat Markétce nejkrásnější Vánoce je pro tebe určitě výzva, které neodoláš. Jak bys mohl. Vždyť ty víš, že tahle hodná holka si nějakou tu radůstku zaslouží. M.

Komentáře