Slunečnice nebo pastelky od Van Gogha? Pastelky!!!



Jakmile člověk začne vybarvovat omalovánky pro dospělé, začne i toužit. Nejen po nových knížkách, ale i pastelkách. A tak dnem i nocí surfuje po internetu a okukuje co, kde a jak. No, možná ne každý malovací nadšenec, ale já jo. Přiznávám bez mučení :)

Když mi přišel balíček z eshopu Milujeme malování, s radostí jsem vytáhla plechovou krabičku pastelek. Wow, to jsou ony. Ty pastelky, nad kterými v obchodě už nějakou dobu vzdychám. Jupí, pastelky pojmenované po známém fotbalistovi nebo to je herec? V celebritách se nevyznám, tak jdu googlit. A né, van Gogh! To byl přece malíř! Dělám si legraci. Samozřejmě, že vím, kdo byl van Gogh, jeho Slunečnice snad ani nelze neznat ;)

Nevím, co by na své jmenovkyně řekl mistr Vincent, ale vím, co na ně říkám já. Jestli vás můj názor zajímá, čtěte dál. Jdeme na to.


Láska na první pohled?


Na stupnici od jedničky do desítky jsem na osmičce. Přece nejsem povrchní děvče a nesoudím nikoho a nic podle vzhledu. A tak teda možná věci jo, no :)

Stříbrná krabička má zajímavý design, ale je to prostě plechová krabička jako u jiných pastelek. Tadá, otvírám víko a vykoukne na mě dvanáct kulatých pastelek. Miluju kulatý tvar pastelek, dobře se mi drží. Pastelky jsou celobarevné, lakované s modrým zakončením. Jako když budu hnidopišit, tak ty modrý konce bych nemusela no, třeba zelená a modrá… A přitom modrou miluju. A tohle je královská modř, což je logické vzhledem k tomu, že jsou pastelky výrobkem Royal Talens (tedy královského talentu). Co se mi líbí moc, je, že lak nemá nikde žádný bublinky ani prasklinky a celá pastelka tak působí fakt fajnově. Oboustranně vyražená značka a výrobce ve stříbrné barvě působí luxusně.

Další detail, který se mi líbí je ten, že jednotlivé odstíny mají nejen číslo, ale i jméno. Miluju, když mají pastelky jména, alespoň si je nemusím pojmenovávat sama :). No, řekněte sami, nekreslí se vám líp modrou Ultramarine než modrou 504? :)

A poslední věc, pastelky jsou v krabičce uložené na sametově černé postýlce. To, že si výrobce dá záležet i na takovém detailu a neodbude krabičku levným plastovým prokladem, je mi velmi sympatické.

Jo a voníííí nádherně :)

Láska na druhý pohled?


Na stupnici od jedničky do desítky dávám dvacet. Fakt nekecám. Už po prvním čmárnutí jsem věděla, že držím něco mimořádného.

Konzistenci tuhy ani nevím jak popsat. Myslím, že žádnou jinou pastelku, která mi prošla pod rukama, nelze k Van Goghovi přirovnat. Mám pocit, že kreslím máslíčkem. Takovým, které zůstává jemňoučké, ale netaje. Pastelka klouže po papíře úplně sama. To dělají třeba Prismy nebo Polychromos taky, ale ony jsou takové sušší. Tohle je jakoby voskové a přitom to s voskovkou nemá absolutně nic společného. Nevím jak líp to popsat. To se asi nedá, to se musí zažít.

Řekla bych, že pastelky patří do skupiny středně tvrdých. Po dvou celých obrázcích jsem ořezávala akorát černou. Jinak nebylo potřeba. Ořezávání bez problémů, dřevo je již od pohledu kvalitní.

Co se barevné stopy týká, tak je taky na jedničku s hvězdičkou. Stačí lehoučký dotek a barva se už nanáší. Stínování, míchání barev naprosto bez problému. Na jednom obrázku mi při netlačení na pastelku zanechávaly pastelky drobná bílá místečka, na druhém papíře nikoliv. Po přitlačení je barva intenzivní a plně sytá. Pastelky spolupracují se všemi blendery co mám, samozřejmě včetně minerálního lihu.

Na krabičce se hovoří o světlostálosti a musím říct, že u všech pastelek jsou minimálně dvě hvězdičky označující tuto vlastnost.

Navíc mě ještě potěšilo, že výrobce do nejmenší 12 kusové sady nezařadil bílou. Ne, že bych bílou nevyužívala, ale u takhle malých sad mi přijde zbytečná.

Takže resumé? S čistým svědomím prohlašuji, že pastelky Van Gogh, jsou top pastelky. A velmi pochybuji, že 12 kusová sada mi bude stačit. Časem bych rozhodně chtěla tu největší, tedy 60tku. Za sebe můžu jen a jen doporučit.

Na závěr moc a moc děkuji eshopu Milujeme Malování za možnost si tento kreslící skvost vyzkoušet.

Komentáře