Pastelková maniačka v ... Malirske-platno.cz



Nevím jak vám, ale mně se zdá, že slečna maniačka už nebyla dlouho nakupovat. A protože neví, kam by vlítla dřív, zůstává v očekávání severských novinek (omalovánkových ne krimi) a zaplula do prvního zajímavého obchodu s výtvarnými potřebami.

Malířské plátno, velmi zajímavý obchod. Ale je „pouze“ pro umělce nebo tam omalovávánkářka ukořistí i něco pro svého koníčka? Pojďme tam nakouknout. Dávám slečně pomyslnou bezlimitní kartu a vysílám ji na lov věcí, které nezná a o kterých si myslí, že by stály za hřích...

Pastelky Scala – nevím, jak na tom budou s výkonem a ani nevím, jestli po nich opravdu toužím. Ale vzpomínky na školní léta, kdy byly (tuším ještě pod názvem Studio) součástí mého penálu, mě nabádají, abych z nostalgie tyto mechanické pastelky hodila do košíku.

Barevné tužky GIOTTO STILNOVOpastelek není nikdy dost! A tyhle italské slibují intenzivní
Foto: malirske-platno.cz
odstíny. 24 barev v celkem stravitelné ceně mě rozhodně nenechává chladnou. Teď jen uvážit jestli v akvarelové nebo obyč variantě. A když neznám, raději volím obyčejné a už jsou v košíku.

Sada akvarelových barev UMTON – poslední dobou mě baví hrát si s barvami a vodou. A tahle sada 54 akvarelových barev vypadá nanejvýš zajímavě. A to dřevěné pouzdro! A nové zjištění, že Umton je český výrobce mě definitivně přesvědčí o tom, co s nimi. Šup do košíku.

Lesklý závěrečný lak Pentart – absolutně nemám tušení, jestli jsou závěrečné laky vhodné i pro papír. Podobných finišů je spousta, matných i lesklých. Tenhle se mi líbí podle lahvičky. A rozhodně by stál za prozkoumání. Líbí se mi představa zafixovat obrázek a ještě mu dodat lesk. Hm, kdoví co by to ale udělalo s omalkou…ale šoupnu ho do košíku a vyzkouším třeba ve Vymalovánkách. Tedy samozřejmě že jen imaginárně, jako vše ostatní.

Dvojité ořezávátko Beruška – Faber Castell je pro mne zárukou kvality a ořezávátek také není nikdy dost. Tohle beruškové je tak roztomilé, že bez něj nemůžu odejít. A ještě když ořezává klasickou i jumbo velikost pastelek.

Kreslení portréty – nejen praxí se člověk učí. Kus té teorie není nikdy na škodu. Z celkem bohaté nabídky literatury o výtvarném umění si vybírám Praktického průvodce na kresbu portrétu. Proč zrovna tuto knihu je vám určitě jasné. Ale lákají mě i ty krajiny nebo zvířata.

Šablona kruhová – úplně omylem vlezu do kategorie rýsovacích pomůcek. Než svůj překlep stačím napravit, zaujme mě kruhová šablona. Hm, to by bylo něco na pozadí. Vždyť s rýsovací pomůckou nemusím rýsovat. Můžu jí využít kreativně. A těch představ na různé variace bublinek a kroužků se mi v hlavě líhne tolik, že šablona končí v mém košíku.
Foto: malirske-platno.cz

Štětec Royal Aqualon – od té doby, co mě baví akvarelové pokusy, pokukuji i po štětcích. A tenhle mě hodně, ale hodně zajímá. Vějířovitý tvar a speciálně uzpůsobené štětiny slibují skvělé vykreslení trávy, chlupů, vlasů. Jooo, tak do toho jdu.

Temperová sada Umton – už jsem chtěla odejít, ale zarazila jsem se u temperových barev. Jo vzpomínky na školní výtvarku zase ožívají. Vždyť temperovými barvami se malovalo hezky. Tak proč je nevyzkoušet i na omalovánky. Jako, je pravda, že vytlačovat barvičku z tubiček je trochu pruda, ale na druhou stranu to může být i zábava. Takže šup s nimi do košíku.

A už je nejvyšší čas poslat maniačku hezky domů. Má na mě totiž neblahý vliv. Podlehla jsem jejímu vábení a neodolala pastelkám Giotto a kruhové šabloně. Oujéé, doufám, že dáma zas chvíli na nákupy nevyrazí. I když na druhou stranu proč ne. Udělat si radost si zasloužíme. My všichni.

Komentáře