Nový Začarovaný les? Třeba jednou...

Omalovánkový tag očima Ali

Neskutečně mě potěšila Ali :) S energií sobě vlastní se vrhla na otázky Omalovánkovo pastelkového tagu a právě teď si můžete přečíst její odpovědi na mé dotěrné dotazy ;)

A kdyby vám náhodou uniklo, kdo vlastně ta báječná Ali je, mrkněte ke mě na Facebook. Pravidelně nás zásobuje nádhernými fotkami, plnými inspirace pro malování podle reality. A kdybyste se jejích fotek nemohli nabažit, řeknu vám tajemství. Vím, kde si jich můžete prohlédnou o dost víc ;) Na Lomografu ;) 

Konec žvanění. Tři, dva, jedna, start! Ali, máš slovo :)

Kterou ze svých omalovánek miluješ a nenávidíš zároveň?

Nemůžu říci, že jí nenávidím, ale tak nějak se jí bojím J. Je to takový ten respekt, se kterým k ní přistupuju…a to je také ten důvod, proč jsem s ní ještě nezačala. A je to The Time Chamber od Darie Song.

The Time Chamber
Tak z týhle holčičky mám taky trochu lufta, Ali neboj, ona nekouše :)

Které ze svých pastelek budeš chtít vždy, zas a znova?

Za mě určitě pastelky Polycolor. I když jsem začínala kreslit s Mondeluzkami, jsou to prakticky totožné pastelky (vyjma toho, že Mondeluz jsou samozřejmě akvarelové). Polycolor pastelky mi přirostly k srdci. Krásně se vrství, míchají, stínují… Dá se s nimi tvořit a to mě baví. Druhé místo zabírají Progressa, se kterými mám ty nejlepší zkušenosti a všem je doporučuji.

Kdybys sama vytvořila omalovánky, jaké a o čem by byly?

Moje vlastní omalovánky? Páni…to by se mi líbilo. Téma, které bych zvolila, by byl les v našem krásném národním parku Českosaské Švýcarsko. A zahrnula bych do nich i všechna ta kouzelná a pohádková místa, která zde máme. Jetřichovice, Rynartice, Trpaslíky ukryté ve skalách, Pavlínčino údolí ve Všemylech, kapličky ukryté v lese i vyhloubané v jeskyních, i ty krásné rybníky.

Které ze svých pastelek bys nejradši rozšlapala, ale furt jim dáváš šanci?

Žádné pastelky, které bych rozšlapala, nemám J . Zatím používám výhradně sortiment společnosti Koh-i-nooor, mám ráda české věci, které mají nějakou tradici, a myslím si, že Koh-i-noor prostě k naší zemi patří. Zkoušela jsem i obyčejnější pastelky od Faber Castell, ale moc se u mě nezahřály, předala jsem je jako dárek.

Kterou ze svých omalovánek bys dala darem babičce, kterou malé neteři, a kterou svému nepříteli?

Mojí tchýni, která je vlastně i babičkou mé neteře a synovce, jsem jako dárek dala knihu relaxačních Vymalovánek. Obrázky jsou jednodušší, takže nebude potřebovat ani brýle a věřím, že se jí budou dobře malovat. Pokud by neteř byla maličká, dala bych jí omalovánky s nějakou oblíbenou pohádkovou postavou…co třeba Krteček? A které pro nepřítele?...no asi knížku Doodlíků od Kerbyho J Nic proti nim nemám, ale jsou děsně titěrní.

Kdyby ses mohla stát „tváří“ nějakých pastelek, tak kterých a jak by tvoje sada vypadala?

Přemýšlela jsem, zda bych vybrala oblíbené Polycolor pastelky, nebo Akvarelová progressa… ale pokud si můžu vymýšlet, vybírat a fantazírovat, tak bych je prostě zkombinovala. Udělala bych větší kazetu, pěknou dřevěnou krabici, která by byla plná pastelek. Čím více odstínů, tím lépe.

Dalším, českým pastelkám bych rozhodně neodolala :)

Vyber jeden obrázek, který bys klidně malovala zas a znova, pořád dokola.

Byl by to obrázek z mé velmi oblíbené knížky Duše lesa. Les je prostě moje prostředí, ve kterém se cítím dobře. Chodím sem „nabíjet baterky“, čerpat inspiraci, kreslit, psát, nebo se jen procházet. Obrázek jsem kreslila do výzvy „Dva světy“. Myslím, že mě naprosto vystihuje a ráda bych ho malovala znovu a znovu.

Jsou nějaké pastelky, kterým se vyhýbáš obloukem a nechtěla bys je ani zadarmo?

Možná bych zvolila nějaké obyčejné, školní pastelky. Vzpomínám si, že jednou jsem dostala darem, malé školní pastelky Faber. Říkala jsem si, že jim dám šanci, ale vůbec nekreslily. Tuha nenechávala na papíře vlastně skoro žádnou stopu. Nemám ráda tvrdé pastelky.

Kdybys teď dostala 10 tisíc a nemohla je utratit ani za pastelky, ani za omalovánky, ale za jiného ze svých koníčků. Co bys nakoupila?

Jednoznačně bych penízky vzala a jela bych někam na výlet. Do přírody… Někam, kde jsem třeba ještě nebyla. Ráda bych se podívala na Macochu.

Co myslíš, budeš ještě za pět let vymalovávat nebo je pro tebe malování přechodnou záležitostí?

Malování pro mě určitě není přechodnou záležitostí. Je sice pravda, že občas není na malování tolik času, ale stále to patří mezi moje koníčky. Občas omalovánky vyměním za pěknou knížku, nebo za foťák. Maluju ale už od dětství, v podstatě už od doby, kdy jsem uměla vzít do ruky tužku …vždy, všude, po čemkoliv. J Musím tedy říct, že pokud nemaluju více než týden, tak už se mi po tom stýská. Pevně věřím, že i za pět, deset let, budu pořád malovat.

Ali moc děkujeme. A já budu tajně doufat, že jednou vydáš omalky a k nim pastelky, protože obojí by bylo přesně podle mého gusta.

Komentáře