Úspěchy roku 2016


Každý rok s sebou přináší úspěchy a neúspěchy. Když ponechám stranou vše ostatní a zaměřím se pouze na malování, tak vlastně celý loňský rok byl jedním velkým úspěchem. Ještě počátkem ledna jsem si vrněla u Antistresových omalovánek s 24 barvičkami Mapedek. Koncem prosince jsem už přímo předla u celé knihovny omalovánkových knížek, police různých pastelek a jiných malovátek. Ač se to nezdá, jsem od přírody holka spořivá, takže tohle resumé už o něčem svědčí. Nejspíš o tom, že jsem v průběhu loňského roku malování a omalovánkám naprosto a totálně propadla.

A jak jsem byla v lednu neznalá všeho kreslícího, ke konci roku už jsem dávno věděla, že není pastelka jako pastelka a že vybarvování omalovánek není jen o monotónním vykreslování abstraktních vzorů. A protože se koncem roku v naší facebookové skupince začaly ukazovat celoroční inventury, nedalo mi to a taky jsem si takovou inventuru ve svých potřebách udělala.

Našla jsem mezi svými poklady pár průšvihů a pár pokladů. O těch prvních jsem natočila video a o těch druhých vám právě teď povím. O pastelkách a omalovánkách, které nejsou „všeobecným hitem“ a které se z „outsiderů“ staly skvosty mé sbírky.

5 hitů mezi omalovánkami


S omalovánkami je to zapeklité. Většina z nich je kupovaná online, takže si člověk nemůže sáhnout na papír. A když je lenoch jako já, tak ani většinou nehledá listování a kupuje podle intuice. Naštěstí mě v průběhu roku moc nezklamala.

Úplně největšími skvosty jsou v mé sbírce Čarovné lahodnosti, Romantic Country a závan severu. Omalky od Hanny Karlzon a Marie Trolle nemají chybu. A teď už jdeme na ty trochu opomíjené poklady.

Come home color – tohle je přesně ten romantický styl krajinek a interiérů, který se mi líbí. Tak trochu jiná RC. A hlavně mě tady baví, že jsou obrázky pouze na jedné straně a papír dost silný, takže můžu řádit, jak chci.

Godey´s Fashion – ty nemůžu nezmínit. Omalovánky nakladatelství Dover jsou poměrně kvalitní a dámičky v dobových šatech mě berou. Průběžně omalovánku vybarvuji celý rok a na jednu stranu musím poctivě říct, že po pár obrázcích už je to trochu nuda. Všechno na jedno brdo.
Spellbinding Images od Nikki Burnette
Ale i tak je prostě žeru. 

Spellbinding Images od Nikki Burnette – předstínované čarodějky byly mou první grayscale omalovánkou a dodnes je hodně často prohlížím jen tak, z lásky nebo co. Ty obrázky jsou tam naprosto krásně ilustrované a ani Molly Harrison se nepodařilo s žádnou omalkou tohoto mého favorita vyšoupnout ze sedla.

Escape to Christmas Past – nejmilovanější vánoční omalovánka. Kdybych si ze všech těch s tématem Vánoc měla vybrat jednu jedinou, bude to tato. Nevím ani pořádně proč, ale knížky z této edice (mám ještě Alenku a čaroděje ze země Oz) mě prostě strašně baví. Omalka má krásné obrázky, fajn papír i formát. Prostě láska, no.

Japonky – ať dělám, co dělám, nemůžu se rozhodnout, jestli vzdychám nadšením víc na Finally we meet, Menuetem nebo Rhapsody. Všechny tyto asijské omalovánky jsou tak úžasně ilustrované, že kdyby hořelo a já mohla zachránit jen pár omalovánek, budou určitě mezi prvními, po kterých sáhnu.

Tak tohle bylo hodně těžký, vybrat srdcovky, doufám, že u výtvarných potřeb mi to půjde líp.

5 hitů mezi pastelkami a výtvarnými potřebami


Oalala, nebude to snadnější. S většinou svých pastelek si docela rozumím. A s kterými ne, tak se kamarádíme trochu delší dobu a snažím se je přimět, aby mne poslouchaly. Jako třeba brush peny nebo Chameleony. Všechny ty malovací vymoženosti chtějí trochu cviku a trpělivosti, ale nakonec se dají ochočit.

Mé sbírce malovátek rozhodně vévodí Prismacolorky, Polychromosky, Inktensky a Luminance. To jsou top pastelky, od kterých jsem měla velká očekávání a ani jedny nezklamaly. Ale které pastelky byly sázkou do loterie a nakonec jsem s nimi vyhrála první cenu?

Crayola – ano, ano a ještě jednou ano. Nečekala bych, že školní pastelky mohou mít takový výkon, jaký mají, ale hned po prvním obrázku jsem do nich byla beznadějně zamilovaná. Však chválu na ně jsem už pěla dříve v recenzi.

Giotto Stilnovo – tady jsem nakupovala pastelky snad jen proto, že jsem si chtěla udělat radost a taky trochu pro to, abych je vyzkoušela, samozřejmě. Vůbec jsem nevěděla co od poměrně levných pastelek očekávat. A wow, kreslí úplně bombasticky. Musím se co nejdřív dokopat napsat vám na ně recenzi, protože rozhodně stojí za povšimnutí.

Van Gogh – i o nich už jsem na blogu psala, o jejich krásných barvách, skvělých vlastnostech a úžasné konzistenci. Miluju je stále víc. A stále víc prahnu po té velké sadě.

Ořezávátko s frézkou – mé seznámení s frézkatým ořezávátkem mi změnilo život. No, dobře, ne tak docela mě, ale mým pastelkám ano. Od té doby, co ořezávám s ním, se už žádné lámání nekoná. A vysoustružené špičky, ostré jako jehly, prostě zbožňuju. Bohužel se mi můj ořezávací mazel rozbil a nešel opravit. Přežila jsem bez něho pár dní a už tu mám na stole nástupce. Sice na kličku, ale s frézkou. A dělá ty samé zázraky. Takže já mám jasno. Bez frézky už ani ránu.

Elektrická guma – když se tu tak rozhlížím, je mi jasné, že se prostě musím zmínit i o elektrické gumě. Než jsem jí pořídila, říkala jsem si, že tohle už je moc, rozmazlenost. Ale to bych nebyla já, abych se taky nerozmazlila, že jo. A od té doby, co gumu na baterky mám, ničím jiným negumuji. Je výkonná, zmizíkuje i detaily a dá se s ní „kreslit“.

Tak a je to. Hity roku 2016 jsou na světě! Hm, a tímto se omlouvám všem ostatním pastelkám a omalovánkám, protože tu měly taky být. Já to své výtvarné haraburdí prostě miluju všechno. A basta.

Komentáře

  1. Van Gogh budou doufám mým úspěchem roku 2017 :) ... musím juknout na průšvihy :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat