Kavárenské pastelky a omalovánky

Od té doby, co jsem se dala na blogování, mě čím dál víc baví objevovat stále nové a nové pastelky a omalovánky. Možná je to jen výmluva a možná, že ne. Nevím. Každopádně čas od času zapátrám po českých luzích a hájích, ehm, vlastně eshopech (kdo mě sleduje déle, ví, že dávám přednost podporování českých firem, než čínských mega eshopů) a číhám, zda neobjevím něco kreslícího, čím by se šiklo rozšířit sbírku pastelek.
Foto: boom-vision.cz

Když jsem objevila obchůdek boom vision, málem jsem hned utekla, protože na první pohled je to obchod zaměřený na děti. A jelikož nejsem maminka, tak co bych tam mohla hledat, že? Ale zase na druhou stranu, mé dětské já, které se díky malování čím dál tím více dere napovrch, zavelelo, ať zabrzdím a omrknu nabídku. Hračky? Moc hezké. Hry? Super? A kreativní a výtvarné sady? Ano, tady se prostě musí pozdržet i dospělák.

Po kliknutí na značku Avenue Mandarine, mé omalovánkářské srdce zaplesalo. Ha, pastelky. Ha, omalovánky. To se musí prozkoumat. Když jsem se dočetla o tom, že francouzská značka Avenue Mandarine je tradiční výrobce výtvarných a kreativních věciček a jejich design často navrhují známí francouzští malíři a umělci, bylo jasné, že tady bude co prozkoumávat.

Rozkošné omalovánky, pohlednice, záložky do knih, ale i třeba prostírání jsou primárně určené dětičkám. Ale ty obrázky! Vždyť podobné nacházím i v omalovánkách pro dospělé. Má zvědavost mi nedala spát, obzvlášť poté, co mi paní Miluška z boom vision prozradila, že omalovánky mají velmi kvalitní papír, slovo dalo slovo a za pár dní jsem rozbalila balíček s pastelkami a omalovánkovými záložkami do knihy. Děkuji moc boom vision, cením si vaší laskavosti a naprosto příjemné komunikace. To je bonus, který nás zákazníky vždycky pohladí po duši.

Záložky do knížky


Každý knihomol mi nejspíš potvrdí, že záložek není nikdy dost. A když je knihomol omalovánkářem, bude ho bavit si záložky přizpůsobit svému vkusu. V nabídce jsem zahlédla záložky pro maminky a pro tatínky. V balíčku na mne vykoukly ty maminkovské, jupííí.

A jak taková „sranda“ vypadá? Určitě uvidíte nebo jste už viděli v Listováníčku. Knížečka nebo záložkový bloček je vázán kroužkovou vazbou a skrývá 24 záložek s klasickými omalovánkovými obrázky předtištěnými růžovým tiskem. Každá záložka je nahoře perforovaná, takže po vybarvení jde pohodlně vyjmout a začít používat. A co se týče papíru, vážně pecka. Silný, pevný, vhodný snad pro všechny kreslící techniky. Kéž by takový papír mělo co nejvíc omalovánek.

A můj celkový dojem z knížečky? Jsem tím formátem, nápadem i provedením uchvácená. Za mě perfektní tip na dárek. Už se těším, až některými záložkami podaruji své kamarádky čtenářky.

Pastelky Avenue Mandarine


Avenue Mandarine vyrábí klasické i třpytivé fixy, ale ty mne prozatím nechaly v klidu, přece jen tolik fixami nevybarvuji. I když ty třpytivé, ty mi vrtají hlavou. Po čem mé srdce zaplesalo, byly pastelky. A v momentě, kdy jsem je vytáhla z balíčku, byla jsem zamilovaná na první pohled. Jéé, ty jsou ták roztomilé.

V papírové krabičce, plné veselých puntíčků, se ukrýval rozkošný kovový tubus s pastelkami. Tohle balení se mi líbí moc. Tubus je to uzoučký a hned mě napadlo, jak by se šikl do kabelky. Úplně jsem se viděla, jak brouzdám pařížskými uličkami, v tašce pastelky a omalovánky, které nezabírají žádné místo a přece jsou kdykoliv připravené k použití, až zapluji do nějaké cukrárničky na kapučínko a makronku. No nic, tak zpátky do reality.

Pastelek je 12 a jsou půlené. To znamená, že mám k dispozici 24 odstínů. Jsou to moje první půlené, o to větší zvědavost cítím. Šestihranný tvar je můj nejméně oblíbený, avšak musím říct, že si na něj poslední dobou nějak zvykám. Asi za to mohou Bianyo :)))

Designově jsou pastelky jednoduché, na celobarevném těle, přesně v půli, kde se střetávají obě barvy, mají vyražené zlatým písmem logo značky. Žádné číslo odstínu a nic podobného na nich není. A kupodivu mne to ani nepohoršuje, zřejmě proto, že u 12 tužek vidím na první pohled, čím chci teď kreslit. Dřevo vypadá pevné a po prvním krouhání i dobře ořezatelné.

A jde se kreslit. Nevím proč, ale cítím trochu obavy. Mám v ruce školní, neakvarelové pastelky pro mě neznámé značky a vůbec netuším, co očekávat. Začínám stylově, v záložkách. A už po prvním tahu je mi jasné, že jsem se bála zbytečně. Pastelky k mému překvapení kreslí docela dobře.

Po vyzkoušení a testování na více obrázcích v různých omalovánkách musím říct, že si lépe rozumí s trochu strukturovaným papírem (ala čtvrtka). Na hladkém papíře, typu kancelářák, dost práší a barevná stopa má občas tendence vynechávat. Na pevném papíru ovšem super výkon. Prášivost tady nezaznamenávám téměř žádnou.

Odstíny jsou hezky syté a perfektně se mezi sebou prolínají. To umí vážně na výbornou. Vrstvení lehounce pokulhává, ale s klidným svědomím mu můžu dát chvalitebnou známku. Líbí se mi i to, že nezanechávají bílá místečka a tudíž není potřeba blenderu, když jsem chtěla blendit, použila jsem bílý nebo jiný světlý odstín a šlo to jako po másle. S minerálním lihem komunikují dobře.

Hodně přemýšlím, ke kterým pastelkám je tvrdostí a výkonem přirovnat a napadají mě školní Faber Castell, ta Eco verze.

Takže kromě té horší spolupráce s lesklým nebo hladkým papírem a potížemi s nejsvětlejším modrým odstínem, který má v sobě kaolinové kousky, musím říct, že Avenue Mandarine jsou fajn pastelky. Minimálně na cesty ano.

Kdo nečeká top výkon uměleckých pastelek, ale hledá slušnou střední třídu, se kterou si rozšíří svoji pastelkovou sbírku, tak mohu doporučit.

Komentáře