Dopis Ježíškovi od ... Martiny


Milý Ježíšku,

naposledy jsem ti psala asi tenkrát, když za mě dopisy psala ještě maminka. Další roky jsem ti posílala přáníčka jen myšlenkami, někdy jsi je slyšel, někdy ne. A tak jsem si řekla, dost. Vždyť ty si za tu svoji náročnou práci nějaký ten dopísek zasloužíš. Jen teď, co ti dělám sekretářku, nevím, jestli mě už nemáš plné zuby :) Ale zkusíme to spolu, jo?

Nevím, jestli jsem tenhle rok byla úplně hodná. Ale to, že jsem v březnu snědla celou čokoládu a v červenci umořila krásnou fialku, nad tím snad přimhouříš oko. Je mi jasné, že velkou prověrkou budou začátkem prosince čerti. V koutku dušičky doufám, že by se jim nechtělo se se mnou tahat a že mě neodnesou. Kdyby náhodou jo, potěš mými dárky někoho jiného. A kdyby mě tu náhodou nechali, tak bys mě na ty Vánoce navštívit mohl. Co myslíš?

A co bych si přála? Vlastně si za tato moje přání můžeš ty sám, když jsi mi vloni donesl Kreativní omalovánky a Mapedky, stal se ze mě pastelkovo omalovánkový šílenec. Naštěstí pro tebe, jsem si spoustu malovacích přání splnila během roku, ale znáš mě. Stejně toužím po dalších a dalších věcičkách, které pak ráda ukazuji jiným omalovánkářkám a třeba je inspiruji i v jejich snech.

Tak, kterépak pastelky mne vábí?

Už dávno a dávno tomu jest, co okouzleně hledím na WAX Aquarell. Jé, kdybys viděl, jak krásně se třpytí ta zlatá a stříbrná co mám, tak by sis je zamiloval taky. Mrkni na ně a hned pochopíš, proč nad touto 24 kusovou sadou vzdychám obdivem.

Foto: Krajinaomalovanek.cz
Pak jsou tu pastelky, které mají tak krásné odstíny, že je nelze nemilovat. Jmenují se úplně záhadně. Bianyo. Ale pro ně bys musel někam daleko, do Tramtárie. A zas tě přece nepoženu až na konec světa. Radši odpočívej a načerpávej síly na svůj velký den. A sni o nich společně se mnou.

Viděls Lyra Rembrandt Polycolor? Hezké, viď? Sice mají divný obal, ale kreslí prý krásně. Ale je pravda, že krásných pastelek mám spousty. Tak mě nech nad nimi vzdychat dál a za ušetřené penízky radši dones třeba nějakým opuštěným pejskům dobrůtky, na kterých si za celý rok nemohou pochutnávat.

Achich ach, asi chytám móresy Pastelkové maniačky. Protože jsem si vyhlédla krásné Staedtler Karat akvarelové pastelky. Jej, víš co? Myslím, že malují stejně překrásně, jako vypadají. A kdybys úplně nevěděl co s penízky … Ale já myslím, že víš. Tak je budeme společně chodit na Radost pro maminku okukovat. Co ty na to?

Bláhové sny o Caran d´Ache Pablo nechám stranou a řeknu ti, po čem mé srdce prahne. Po akvarelových barvičkách. Vždyť mám jen ty třpytivé a určitě sám uznáš, že tahle sada od Mungyo, se 48 barvičkami je úchvatná. A ukázala bych je ve videu holkám a klukům ;) No dobře, nebudu podlejzat. Protože to stejně nefunguje a je to nefér. Takže nechám čistě na tobě, jestli se rozhodneš zabalit mi je pod stromeček.

Vidíš to, vidíš, milý příteli, se mnou to vůbec nemáš snadné. Hlavně kvůli čtení mého kilometrového dopisu nepromeškej Vánoce! A to jsem ti ještě neřekla, že panikařím, protože mi dochází minerální líh. To je katastrofa, to uznáš sám.

A jdeme na ty omalovánky, co ty na to? Ještě máš sílu? Určitě jo, vždyť jsi můj hrdina. O Romantic Country 2 a 3 tě žádat nebudu, s jejich donáškou bys měl spoustu starostí a musel pospíchat za jejich nákupem někam do Asie.

Foto: Kramekprodeti.cz
No znáš mě, ty víly, pohádky a romantika. To jsem celá já. A v Krámku pro děti mají úžasnou Jane Austen Coloring Book. V manga stylu. Takže je ti určitě jasné, že po ní toužím jak blázen.

Tahle omalovánka tě asi vyvede z rovnováhy. Ale ona se mi opravdu líbí a moc. A tajně na ní číhám a číhám. No jen se podívej. Fantastisches Malbuch, olala, tenhle styl ještě v mé sbírce není. Nezdá se ti, že je to chyba?

I třetí omalovánka tě překvapí. Anebo možná ne. Je plná květin a romantiky. A vybarvené obrázky z ní vypadají jako umělecké dílo. Snad bych jí moc nekazila, kdybys mi jí náhodou donesl. Jo a jmenuje se Floribunda.

Knížku Skleněný trůn jsem nečetla, ale ta omalovánka, ta je božská. Tak kdybys třeba chtěl… A v Krajině omalovánek ho mají v originále… to jen, abys byl v obraze.

Tak tahle omalovánka by se líbila tobě. A přiznám, že mě taky a moc. The Bicycle Colouring Book vypráví o cestě kolem světa. Na kole. Já vím, ty máš křidýlka, ale v obrázcích bys viděl všechna ta místečka, která tak důvěrně znáš. Takže by sis užíval malování spolu se mnou.

Uf, řeknu ti, že tvoji práci ti vůbec nezávidím. Všechny ty krásné věci, co pro nás sháníš. To ti musí dát pořádně zabrat. Vždyť já jsem úplně grogy a to jsem teprve ve třetině svého přacího dopisu.

A jaká by byla má přání pro radost? No, znáš mě, o nic méně náročná, než ta malovací.

Ty víš, že jsem odjakživa blázen do vůní. A že jsem svoji parfémovou vášeň vyměnila za vášeň pro Yankee Candle svíčky. Když jsi mi vloni donesl tu kafíčkovou, pamatuješ, to bylo radosti. A jak nám to doma hezky voní, určitě jí zapálím, aby sis její vůni na Štědrý večer užil i ty. A kdyby se ti třeba do toho tvého pytle s dárky vešla tahle krásná, jablíčkovo čokoládová, asi bys mi vyrazil dech, protože o ní tajně spřádám své noční sny.

Ježíšku, ty víš, jak ráda čtu. A i když se ti může zdát, že jsem knížky vyměnila za e-knihy, tak to není tak úplně pravda. Papírová knížka je stejně vždycky nejlepší. Jen se při jejím čtení musí v noci svítit a to světlo pak ruší manžela. Ale kdybys mi donesl třeba Sen o Somersetu, určitě bych ho zvládla přečíst i za denního světla. Jo a je abys věděl, tak tato knížka má i pokračování… Poselství růží, to jen kdyby náhodou…

Foto: teaway.cz
Všiml sis, na čem ještě ujíždím? Na voňavých krémech na ruce. Není hezčí pocit, než si večer v posteli namazat packy. To pak voní i povlečení a všechno a ráno mám ruce jako nové. Sním o vyzkoušení krému na ruce z Body Shopu (ty letošní vánoční musí ták krásně vonět) nebo L´occitane. Ale ty jsou ták drahé. Tak se třeba mrkni na nějaký hezky voňavý, třeba od Baley. Ať zbytečně neutrácíš. A na nočním stolku udělá parádu jakákoliv tubička.

Vzpomínáš, jak jsem si minulé Vánoce pochutnávala na skvělém čajíku? Jmenoval se BIack Tea Christmas Magic (Impra). Mňam, bylo to takový malý voňavý svátek, uvařit si hrneček této dobrůtky. A protože víš, že miluju černé čajíky, tak se třeba pokus tuto dobrůtku někde vykouzlit. Lepší černý čaj jsem nepila. Kdybys mi ho naježil, tak ti taky moc ráda jeden šálek uvařím. A kdybys někde sehnal černý čaj růžový (tím myslím s lístky růží), byl bys nejdokonalejší a nejlepší Ježíšek na světě. Ale to už stejně jsi, tak si s tím nelámej hlavu.

A mé poslední hmotné přání? To ti snad ani nemůžu prozradit. Budeš si myslet, že jsem úplná pipinka. Ale ty jsi tak laskavý, že se snad jen usměješ pod vousy a nebudeš se řehtat na celé kolo. Já bych stráášně moc toužila … ochutnat vánoční kafíčko ze Starbucks. Ale to je přání nesplnitelné. Musel bys mě přenést do některé jejich kavárničky a to by sis udělal kýlu. Ale nešlo by tam někde vyžadonit alespoň jeden ten červený kelímek, s tím sobíkem… a já bych si ho tu oprašovala jak největší poklad. Ale né Ježíšku, to bys v kavárně vypadal, jak žebráček, co žebrá o kelímek. A to ti nemohu udělat. Tak o kafíčku budu dál jen snít :)

Uf, a je to. Taky ses při čtení mého dopisu zapotil tak, jako já při jeho psaní? Odpusť, příště se polepším a budu skromnější. Anebo ne, to ti slibovat nebudu. Protože sny mají být sny. Tajná zákoutí v našich duších. A v mé jsou tyto hmotné věci, ať už skromné nebo ne jsou moje. A já si je tam hýčkám. A vím, že i kdybych ti skromnost slíbila, stejně bych jí ve svých snech na uzdě udržet nedokázala.


Milý Ježíšku, chci ti moc a moc poděkovat za to, že jsi. Obzvlášť letos se mi ukazuješ už teď, před Vánoci a tvá laskavá tvář je tak krásná, že mě naplňuje radostí a zvláštním klidem na duši. Děkuji ti, ať už jsi kdokoliv a kdekoliv.

A o svých přáních pro všechny dobré lidské duše ti psát nebudu. Ty k tobě vysílám ve svých tichých „modlitbách“.

Měj se krásně a užij si letošní Vánoce ve zdraví. S láskou tvoje Martina

Komentáře