Dopis Ježíškovi od ... Jiřky, Dany, Vlaďky a Anny

Jiřka


Milý Ježíšku, v únoru mi bude 35. let a za celou dobu svého života, jsem Ti nikdy nenapsala. Asi to bude tím, že jsem na Tebe nevěřila, ale poslední týdny, mne přesvědčují o opaku.

Mým největším a nejvroucnějším přáním je (i když vím, že se mi nikdy nesplní, protože to nejde),
Foto: Krajinaomalovanek.cz
aby tady se mnou byl můj tatínek, který zemřel před 12. lety (zítra 17.11. má výročí úmrtí), tatínek byl pro mě velkou životní oporou, ochráncem i přítelem, teď je můj anděl strážný. Mám dva syny, pro které bych dýchala a dala za ně život, snažíme se s manželem dávat jim, vše co potřebují, ale v dnešní době je to velice těžké, i když oba pracujeme.

Každý rok se těším na Vánoce, ne kvůli sobě, ale kvůli dětem, mám hroznou radost a slzy v očích, když vidím, jak jsou šťastní, když najdou pod stromečkem aspoň něco z toho, co si přáli. Miluju, jak se celá rodina o svátcích sejde u jednoho stolu...

Teď k tomu hlavnímu, proč Ti píšu...Nemám moc přání, co bych chtěla, jelikož nemáme moc penízků, tak si nemůžu dovolit koupit pastelky Mondeluz 72 kusů a mým dalším přáním jsou Čarovné lahodnosti..

Jiné přání nemám, kromě zdraví a štěstí celé mě rodiny. Přeji Ti krásné Vánoční svátky a děkuji Ti, že jsem mohla napsat někomu, kdo mi rozumí. Moc děkuji Jiřka

Milý Ježíšku, pohleď na tu skromnou ženu. Škoda, že Jiřince nemůžeš splnit její nejvroucnější přání, tak prosím nezapomeň na některé z těch ostatních. Vždyť jich má opravdu doslova jen pár. M.

Dana



Milý Ježíšku,

už ani nevím, jestli a kdy jsem ti psala naposledy, ale protože mám kolem sebe spoustu naprosto báječných lidiček, ti se mi rozhodli tě připomenout a také dovést k tomu, že jsem se i já odhodlala k napsání dopisu pro tebe.

Vím, že mne znáš snad i lépe než já sama, taky určitě víš, jak mne systém a založení tohoto světa i lidí trápí. Mám spousty přání (asi bych nebyla normální, kdyby ne), a tak možná bude pro tebe „jednodušší“ napsat, co bych si nepřála…i když si uvědomuji, že tím na tebe naložím nejspíš nesplnitelnou nálož :( snad mi promineš…

Víš Ježíšku, strašně moc si nepřeji, aby k sobě byli lidé zlí, bezohlední, závistiví, bezcitní, sobečtí, arogantní, krutí, násilní… asi ti vůbec nemusím psát, co se mnou podobné vlastnosti dělají… kolik bolesti a šrámů působí uvnitř mne, kolik síly a chuti životu mi berou a jak těžké pak pro mne je mít ze života radost a sílu jít dál…

Také je pro mne někdy strašně těžké žít ve světě plném shonu, chaosu… kdy člověk mnohdy ani nemá čas věnovat se sám sobě, natož pak hledat, přijímat a šířit tvé světlo, radost a lásku…

Ježíšku byla bych strašně moc ráda, kdybys mohl svět udělat hezčí a vše to špatné z něj sebrat a vyhodit, ale vím, že to není možné, že takto jsme si ho zařídili my lidé a že záleží jen na nás, jaký náš svět a život bude. Proto ti slibuji, že chci vždy hledat a rozdávat jen to dobré, abys mohl mít ze mne radost a že vždycky budu hledět hlavně na to, co mohu změnit sama u sebe k lepšímu… Dals mi dar světýlka a to bych si přála rozdávat a rozzářit co nejvíce…

S poděkováním Tvá Dana

PS: Ježíšku, ty znáš a víš úplně všechno, nepověděl bys mi, proč mi tak často běhají myšlenkami dvě slova a tečky? Winks of…

Milý Ježíšku, sám vidíš, že tento dopis je dopisem ženy, která podle mě má na zádech křidélka a je to takový andílek na Zemi. Prosím, napni všechny své síly a splň Danušce některé z jejích přání. Těch vyřčených nebo i těch, která uchovává ve svém nitru. M.


Vlaďka


Milý Ježíšku,

když jsem se od Marti na jejím blogu dozvěděla, že Ti můžu napsat, i když jsem dospělá, najednou jsem si uvědomila, že vlastně nevím, co bych si měla přát. Všeobecná přání, aby bylo dobře, abychom byli všichni zdraví a nebyli na sebe zlí jsou na nic, každý máme svůj osud a i svým přístupem k životu a k sobě samým tak nějak dostáváme, co máme. Co bych si moc přála, aby netrpěli děti, čisté duše, které ještě nic nezažili a rvou se svými bolístkami velmi statečně, ale chápu, že není v Tvých silách vzít na sebe všechnu bolest žití.

A tak budu trochu neskromná a napíšu Ti i svá přání soukromá:

Miluji barvičky a tak bych si přála nějakou velkou sadu pastelek třeba 72 odstínů nebo i víc na značce moc nezáleží, maluju i s pastelkami co mi tu zbyly po dcerce a ještě pokukuji po sadě linerů od Stabila.
Foto: Krajinaomalovanek.cz

Jsem už sice hodně dospělá, ale jsem velkou fanynkou Harryho Pottera, tak by mne potěšily omalovánky s Harrym a knížka Harry Potter a Tajemná komnata (ilustrované vydání), mám už ilustrovaný Kámen mudrců a nejvíc se asi těším, až z nich budu číst svým vnoučatům.

A nakonec, milý Ježíšku, bych spíše než sebe chtěla potěšit babičky a dědečky u nás v Domově důchodců a poslat jim velký kosmetický balíček se sprchovými gely, šampony, vlhčenými ubrousky apod., protože jich tam je spousta samo a děti, které oni vychovali na ně moc nemají nebo nechtějí mít čas. A na Vánoce by nikdo neměl být sám, tak ať aspoň vědí, že na ně Ježíšek myslí.

Jinak Ježíšku nakonec přeji krásné Vánoce všem a Tobě hodně síly, abys všechny co si to zaslouží udělal šťastnými.

Vlaďka

Milý Ježíšku, víš co by bylo od tebe moc hezké? Kdybys splnil Vlaďce nejméně jedno její soukromé přáníčko a pak i to pro babičky a dědečky. Vždyť na Vánoce si každý zaslouží svůj kousíček radosti. M. 

Anna



Milý Ježíšku,

píšu ti dopis... no popravdě, asi poprvé v životě. Vůbec si totiž nepamatuju, že bychom ti psávali, když jsem byla malá.... tak snad dojde :)

Víš, ono to nebylo špatné - vědět, že dárky dávají lidé. Protože to znamená, že je nedonesl někdo "shora", ale že na tebe někdo myslel a chtěl ti udělat radost. A jestli byl dárek velký nebo malý, na tom nesešlo - čas věnovaný jeho vymyšlení, výběru a koupi, následně i zabalení, ten dává všem dárkům tu největší hodnotu. A když potom u stromečku sedí všichni ti Ježíšci spolu a se zatajeným dechem čekají, jak se jejich dárky budou líbit, v tom je to taky kus kouzla... No, ale už by stačilo :)

Omalovánky mě bavily od mala. Pamatuju, že jsem dostala omalky Krteček a zajíci ještě na gymnáziu, od jedné mojí kamarádky. Padly během hodiny matematiky - celé :) Tak není žádný div, že jsem propadla i těm dospěláckým... Něco už doma mám a na jejich vybarvování krásné pastelky Mondeluz, ale člověk nemusí být vždycky skromný, ne?

A tak teda pastelková přání :)

Vím, že mě letos domácí Ježíšci podarují Magic Progressy... a myslím, že bych k nim nutně potřebovala i ty klasické.

Moje sada fixek snad ještě z minulého století už dosluhuje, takže nějaké pěkné fixy nebo linery by se taky hodily.
Ani trošku by mě neurazila bílá a zlatá Posca. Pak bych taky uživila kvalitní ořezávátko s nádobkou na ořezky... to školní právě dosloužilo. No a páté přání.... copak já vím, když toho je tolik? Ale vlastně vím, určitě bych našla využití i pro blender.
Foto: Krajinaomalovanek.cz

Jo s omalovánkama, s těma to bude jednodušší. Opět vím, že pod stromečkem najdu Magical Junge od J. Basford. Ale jakákoli jiná kniha od této autorky by mi taky udělala velkou radost.

No a protože mojí další velkou zálibou jsou knihy, zvláště ty fantasy, rozhodně by mě potěšily omalovánky Hra o trůny a T. Pratchett Colouring Book od P. Kidbyho.
Taky bych se starší dcerkou mohla zvládnout Funny animals.
A nakonec, jak tak vidím ty vymalované krásy, co dávají pastelky na web... cokoliv Hany Karlzon :)


Tak vidíš Ježíšku, jsme skoro na konci. Zbývá pět nepraktických přání. To jedno, co nesmí chybět nikde - zdraví. Zdraví všem, zdraví pro všechny. Toho není nikdy dost. K tomu bych všem přála, aby ve svém okolí našli pochopení. Pochopení pro záliby, koníčky, sny a přání... ale i pro starosti a smutky.

A tři pro mě.... fotografický kurz, ten bych si moc přála. Proletět se balonem je další z mých velkých snů. A nakonec? Přece krásné a pohodové Vánoce všem!

No a to je vlastně všechno. Tak děkuju, Ježíšku... i kdybys plnil přání jiným, za možnost ti napsat. Aspoň jednou v životě... a teď budu až do Vánoc tajně doufat a těšit se, jak to vlastně dopadne. I tom přece Vánoce jsou, no ne :)

Anna

Teda Ježíšku, všiml sis, Aničky první dopis pro tebe a hned takový krásný. Tak doufám, že její snahu oceníš a některé z jejích přáníček jí splníš. Vždyť byla celý rok moc hodná. M.

Komentáře