Holčičí pastelky


Není to tak dávno, kdy jste na YT viděli video s rozbalováním tajemného balíčku, plného překvapení z eshopu Milujeme malování. A tenhle balíček kromě zábavných Ecoline Brus Pen, fenomenálních pastelek Van Gogh a mých vytoužených Gelatos, skrýval i pastelky ART GRIP akvarel ANIME ART FAIRIES. Přiznávám, že jsem úplný barbar a viděla jsem tuhle sadičku prvně v životě. O FC Art Grip pastelkách vím, ale že existují i takové tematické sady, jsem neměla ani potuchy :)

Už na první pohled jsem se zamilovala. Na krabičce je víla, uááá, to je přesně něco pro mě.

A jde se rozbalovat. Sada obsahuje osm barevných pastelek, černou tužku, černý PITT Artist Pen (něco jako černý liner) a štěteček.

Pastelky jsou trojboké, tmavě modré se světlejšími protiskluzovými body a s barevným koncem odpovídajícím barvě tuhy. Trochu jsem se bála těch bodíků, jestli nebudou v ruce nepříjemné, ale opak je pravdou. Mělo by to mít i masážní účinky, ale nic takového na sobě nepozoruji. Určitě ale budou bodky fajn v létě, kdy se potí ruce, že pastelka nebude klouzat.

Testování Faber-Castell Art Grip Aquarell

Před a po rozmytí

Jen tak na papírku vyzkouším tužku a „liner“. Tužka je fajn a PITT Artists Pen je jemný, kreslí slabounce a hezky černě. Obojí slouží k předkreslování obrázků, ale na to jsem úplně levá. Takže tyhle výtvarné pomůcky odkládám do kelímku s „všehochutí“ a asi využiju tužku na psaní a liner na černé detaily.

Pomazlím se s pastelkami a začínám kreslit. Vůbec nevím, co očekávat.

Tuha je tvrdší, ale tak už to u vodou rozmývatelných, akvarelových pastelek bývá. Barva se na papír přenáší hezky. Pastelkou jde dobře stínovat i barvu vrstvit. Pigmentace je výborná. I bez vody se s nimi dá vytvořit hezky barevný obrázek. Odstíny v sadě jsou takové jemné, dívčí. Pohladí příjemně po duši i po papíře.

I bez vody jsou fajn
Rozmývání nejdřív zkouším přiloženým štětečkem. Musím říct, že ten je super, asi zatím nejlepší z klasických štětců, co jsem kdy zkusila (ale upozorňuji, že jich nebylo mnoho, de facto pouze ty, co bývají součástí akvarelových pastelkových sad). U štětce je mi sympatická dřevěná rukojeť, štětinky jsou pravidelně sestřižené, neodstávají a jsou formované do úzké špičky. Takže super i na detaily. Zvyk je ale železná košile nebo rozmazlenost a za chvíli ho měním za vodní Derwentí štětec.

Barvičky se roztírají krásně. Nikde nevznikají žádné šmouhy, vodou jde hezky stínovat a pigment rozmýt do poslední tečky. Opravdu povedené. Musím říct, že mi tyto pastelky připadají (asi díky vzhledu) jako školní a takový výkon jsem nečekala. Příjemné překvapení!

Výsledný dojem?


Asi mám štěstí, ale i s těmito pastelkami jsem moc spokojená. Faber Castell nezklamal. Kdybych nevěděla roupama coby, klidně bych sáhla po velké 60ti kusové sadě. Ale já si brousím zuby spíš na Albrechta Dürera:)



Rozmytý obrázek. Barvičky jsou jemné, příjemně dívčí.

Komentáře