Už pátý díl českých omalovánek klepe na dveře

Nové Obláčkové omalovánky na obzoru

Berou vás omalovánky do světa fantazie? Navštěvujete pastelkou daleké kraje? A co takhle pro jednou vymalovávat krásy naší vlasti? A ještě navíc se dozvědět spoustu zajímavostí o obrázku, který právě malujete? Láká vás taková představa? Pak zbystřete. Vydavatelství Oblak co nevidět uvítá na světě již pátý díl destinačních omalovánek.

Po Vysokém nad Jizerou, Malé Skále, Semilech a Rokytnici nad Jizerou, přichází na řadu Železný Brod. Kouzelnými místy Krkonoš, Podkrkonoší a Českého Ráje nás provází ilustrátorka Eva a slovem realizátorka celého projektu Blanka.

U příležitosti vydání omalovánek Železný Brod, skleněné městečko, jsem se Blanky zeptala:

Blanko, čím vás zaujal Železný Brod, že se stal námětem pro pátý díl omalovánek?

Chcete to s omáčkou nebo jen ve zkratce...!? Třetí a čtvrtý sešit OBLAKu nám otevřely cestu k realizaci dalších destinací. Železný Brod je jednou z nich. V informačním centru měli záměr udělat vlastní omalovánky. Chtěli menší formát, doplňovačky a hry pro děti. Jenže – sousední Semily a Malá Skála už měly naše sešity, a tak jim to asi přišlo logické stát se součástí OBLAKu a omalovánky v trochu jiné formě si u nás objednali. Navíc mi přišlo velmi vhodné propojit vydání a křest s největší
městskou slavností, totiž Skleněným městečkem.

Křtu Rokytnických omalovánek se zúčastnil sám velký Krakonoš :)

Líbí se mi, že omalovánky jsou koncipované pro celou rodinu. A ještě víc se mi líbí, že o skladbě jednotlivých obrázků mohou spolurozhodovat i vaši fanoušci, výletníci nebo místní obyvatelé. Na vašich Facebookových stránkách pravidelně zveřejňujete dotazníky, v nichž si každý „řekne“, kterou památku nebo zákoutí města chce v sešitě mít. Po kterém místě byla největší poptávka v Železném Brodě?
Jasným favoritem byl kostelní vršek, který se nakonec stal i titulní stránkou. Nevím, jak lidem z druhé strany republiky, ale asi většině obyvatel Jablonecka nebo Semilska, Turnovska se při vyslovení názvu města „Železný Brod“ vybaví dvě věci: sklo a právě kostelní vršek s kostelem svatého Jakuba Většího a dřevěnou zvonicí.
Omalovánky budou mít opět 16 kvalitních stránek, umožňujících i akvarelové malování. Jak složité je vybrat, který z obrázků bude zdobit úvodní stránku?

Semilský díl OBLAKu se křtil v Knihkupectví Křižovatka manželů Farských
Není to složité, je to o oblíbenosti toho místa, nebo určité symbolice, jak jsem už předeslala.



Destinační omalovánky jsou jistě jako vaše miminko. A každé miminko si zaslouží křest. Co novorozený Železný Brod? Plánujete křest a můžeme se této události zúčastnit i my, fanoušci vaší společné práce?
Miminka to jsou. Možná jich je letos už trochu moc, ale já je mám tak ráda! Hezky si u nich srovnávám myšlenky a mám pocit, že jsem se stala lepším pracantem (ha ha ha). Utíkám k nim, když naše dvě miminka spí. Křest Železného Brodu bude v sobotu 17. září na Skleněném městečku, v Minimuzeu skleněných betlémů (u Aleny Kortanové).
Krása vašeho kraje mě láká. Ale na návštěvu se k vám jen tak nedostanu. Mám strach, aby do té doby nové omalovánky nebyly vyprodané. Kde je vůbec mohu zakoupit?
Všichni si je můžete zakoupit přes Fler (jsme tam jako OBLAK), kontaktovat mne můžete taky emailem (je na webu nebo na FB). Tento týden jsem zkoušela mezikrajový prodej v knihkupectví v Jeseníku, ale neúspěšně. A určitě se ptejte v infocentrech v našem kraji (libereckém).
A poslední otázka. Vy i Eva jste obě maminky na mateřské dovolené. Nepochybuji, že i vaše dětičky se celého procesu výroby omalovánek účastní. Co byste bez jejich pomoci rozhodně nezvládly?
Všechno! Děti buď musí někdo hlídat, nebo musí spát. Je to hodně o rychlosti a přesnosti. Korektury jsem například dělala, kdy mi tu v hotelovém pokoji všichni tři (včetně tatínka) chrůpali :-)!
Blanko, velmi děkuji za rozhovor. Přeji nejen Železnému Brodu, ale všem aktivitám Oblaku mnoho úspěchů a už teď se na Skleněné městečko těším. PS: nedočkavci mohou Železný Brod objednávat už nyní na emailu
bkovrcic@seznam.cz

 

Omalovánkový tag očima Blanky

A když už jsem si s Blankou tak hezky popovídala, nedalo mi to jí nepodstrčit náš oblíbený tag ;)

Kterou ze svých omalovánek miluješ a nenávidíš zároveň? 

Z mých jako OBLAKových, nebo těch, co jsem vybarvovala?

Které ze svých pastelek budeš chtít vždy, zas a znova?

Obal jsem už dávno zrušila, ale jsou to akvarelové pastelky, mám ráda pro jejich měkkost a protože je to velká řada, tak i jejich bohatost na odstíny, pak mám ráda obyčejné trojhranné Mapedky.

Kdybys sama vytvořila omalovánky, jaké a o čem by byly?

Znovu by to byly destinační omalovánky, ale víc jako pracovní sešit do prvouky pro děti v přírodě.

Které ze svých pastelek bys nejradši rozšlapala, ale furt jim dáváš šanci?

Voskovky.

Kterou ze svých omalovánek bys dala darem babičce, kterou malé neteři a kterou svému nepříteli?

Ha ha ha, nepříteli bych je nedala, ten by nevěděl, co s nimi. Babička má všechny naše tituly a se zálibou v nich listuje. Neteři jsou tři roky...

Kdyby ses mohla stát „tváří“ nějakých pastelek, tak kterých a jak by tvoje sada vypadala? 

Akvarelky

Vyber jeden obrázek, který bys klidně malovala zas a znova, pořád dokola.

Měla jsem období, kdy jsem pořád kreslila šneky s padajícím pápěřím, to byl tak rok 1996-1997, dělala jsem je tužkou a občas barevné, s tuží. Možná bych se po létech pokusila udělat znovu tenhle obrázek.

Jsou nějaké pastelky, kterým se vyhýbáš obloukem a nechtěla bys je ani zadarmo? 

Nevím...

Kdybys teď dostala 10 tisíc a nemohla je utratit ani za pastelky, ani za omalovánky, ale za jiného ze svých koníčků. Co bys nakoupila? 

Asi nějaký intenzívní jazykový kurz nebo nové lyže.

Co myslíš, budeš ještě za pět let vymalovávat nebo je pro tebe malování přechodnou záležitostí?

Věřím, že už to bude velká část naší republiky, moje milované dovolenkové destinace.

Komentáře

Okomentovat