Minerální líh. Pouhé lákadlo nebo malý zázrak?

Rozmývání obyčejných pastelek?


Minerálnímu lihu jsem dlouho odolávala. Piplat se s nějakým lihem? Na co, vždyť na obyč pastelky mám blender. A ne jeden, hned několik a využívám je jen sporadicky.

 Když přišla nabídka z eshopu Radost pro maminku na otestování lihu, řekla jsem si, tak proč ne. Aspoň se sama přesvědčím, že je to další ptákovinka, která těží z omalovánkového fenoménu a jediným jejím účelem je vylákat z našich peněženek zas o pár kaček víc.
 Bláhovější než Dajána jsem být nemohla :)

Minerální líh
Takhle ta věcička vypadá. Fajnová, skleněná lahvička s obsahem 75 ml.

První dojem

 

Chvalitebný. Skleněná lahvička mě nadchla. Oceňuji, že Pébéo obal neodflákl a neodbyl nás nějakým plastem. Fajn je i český popisek na zadní straně. 
A protože líh má být bez zápachu hned jsem strčila do lahvičky nos :) Úplně bez aroma není. Z lahvičky je cítit lehoučký odér podobný dezinfekci známé z bazénů. Ale není to nic dramatického a když vytáhnete nos z lahvičky, už není cítit absolutně nic ;)

Lahvička se otvírá šroubováním. Chválím bezpečnostní pojistku. Jde o to, jen najít ten správný fígl. Zatlačit a vyšroubovat. Asi jsem dítě, protože pro mě jsou tyhle pojistky boj :) Ale už jsem tomu přišla na zoubek a lahvičku otevírám jako profík :)

 

Druhý dojem

 

Výborný. A jde se testovat. Pro práci s lihem potřebujete papírovou těrku (ano, tu co používáme na rozmazávání kříd) a pak je ještě dobré mít brousítko. Na čištění té těrky ;) Dokonce si můžete naráz pořídit kompletní blendící sadičku.
A samozřejmě pastelky. A je dobrý mít po ruce i omalovánku nebo papír :)

Minerální líh
Těrku nedoporučuji ničím nahrazovat, nic jiného, jako vatová tyčinka nebo štětec, moc nefunguje. A brousítko? Vystačíte si s kouskem šmirglpapíru nebo starým pilníkem na nehty.
Co teď? Vymalujte obrázek klasicky, jak jste zvyklí. Namočte lehce těrku do lihu a vybarvený obrázek postupně "přešmrdlávejte". A stane se téměř zázrak. Bílá pidimístečka mizí, tahy pastelkou jakbysmet. Barva ožívá přímo před očima. Wow efekt, jak vymalovaný.

Zkouška první a pastelky Polycolor.
Mezi potíráním různých barev otírám těrku o čistý papír. Přijde mi zbytečné jí po každé barvě obrousit. To dělám, až po dokončení celého obrázku, aby byla čistá na příští použití. 

Zkouška druhá a pastelky Maped.

Líh není potřeba odlívat do jiné nádobky. Žádná pastelka po namočení do lahvičky nepouštěla z těrky barvu. Kapalina zůstává čirá.

Zkouška třetí a Marco Raffiné.
Špičkou těrky se v pohodě dostanete do detailů a její zkosenou ploškou poměrně rychle zvládnete větší plochy. Takže nakonec to ani není taková piplačka jak by se na první pohled mohlo zdát.

Zkouška čtvrtá a pastelky Polychromos.

Třetí dojem

 

Extra výborný. Už teď je mi jasné, že až jednou vyprázdním celou lahvičku lihu, budu chtít další. Za mě je to hodně povedená pomůcka pro malování, jejímuž kouzlu jsem absolutně propadla. 
Posílám velké díky eshopu Radost pro maminku, že mi dal možnost poznat novou lásku.

A co vy? "Nakládáte" obrázky do lihu nebo blendíte pastelkou? Anebo neblendíte vůbec?

Komentáře

  1. Mila Martino..diky za váš příspěvek. Mé vahani je vyřešeno. .jdu do toho a uz se moc těším..tak at se vám daří a ať žije malování 😆 Dana

    OdpovědětVymazat

Okomentovat