Kradou pastelky duši?

Obrázky ala fotka


Né, pastelky nekradou duši. Kradou tak maximálně naše úspory a čas. Ale obojího se vzdáváme dobrovolně a ještě s nadšením. Protože nás malování baví a přináší nám relaxaci a zábavu.

Nejsou obrázky, které bych neměla ráda. Snad jen lebky a hady nemusím. Ale když jsou nakreslené hezky, i do nich se pustím.

Jsou ale obrázky, které mi přijdou tak trochu divné.

Graficky upravené fotografie osob. Portréty i celé postavy lidí, které vypadají jako černobílá fotka. 

Enchanted Art, Alena Lazareva
Už mě trochu znáte, takže víte, že mezi mé nejoblíbenější omalovánkové obrázky patří právě postavy, móda, víly apod. Když je takový obrázek ručně nakreslený, rozvíří moji fantazii a nemůžu se dočkat, až ho vybarvím.

Když však přede mnou leží obrázek ala fotka, nějak mám pocit, že se musím držet reality a snažit se ho vybarvit trochu reálně. Mám pocit, že předlohou obrázku byla skutečná žena a kdybych jí namalovala zelené vlasy, tak jí zesměšním. "Ukradnu jí duši." A takový pocit už mi svazuje ruce.

Enchanted Art, Alena Lazareva
Když si občas prohlížím hotové obrázky tohoto typu, nad některými žasnu a některé mi připomínají transsexuály.

Nevím, asi jsem divná či co, ale malovat po něčí fotce mi přijde jako když jsme v dětství domalovávali někomu knírek, brýle nebo oslí uši. Vždycky někomu koho jsme neměli rádi a chtěli se mu pomstít.

Enchanted Art, Alena Lazareva
A třeba se mýlím, třeba tyhle obrázky jsou jen výtvorem šikovného grafika a vůbec se nejedná o reálné ženy.

Už teď však vím, že podobné obrázky nebudou mojí krevní skupinou. Že vždycky raději sáhnu po opravdu kreslené předloze. A moc by mě zajímalo, jestli je to pouze můj pocit nebo některá z vás má před fotoobrázky respekt jako já.



Komentáře

  1. Nevím, jestli mám přímo respekt, ale nedokázala bych je vybarvit tak, jak bych je třeba v představách viděla. Myslím, že bych to spíš zabila, rozhodně nejsem žádný profík a s pastelkami se pořád učím. Mám taky raději klasické „nereálné“ předlohy a zůstanu u nich :) Ale zajímavá úvaha, Marti :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat